Memori semalam hadir bersama sebuah kisah luka
mengingatkan aku akan Keagungan Tuhan
Sengketa yang melanda Membuatkan aku sesal sendiri
Perlukah ianya berakhir sebegini Kini ku sedar setelah lama Ku mencari
Sebuah persahabatan Perjalanan yang jauh ini
Perlukan teman-teman yang Memahami yang sejati
Mampu membimbing diri ini Silaturahim yang telah Terjalin kini
Bersamalah kita hargai Walaupun kita terkadang Bersengketa
Itukan lumrah Mendewasakan kita Pengalaman yang dilalui semlam
Mengajar kita hakikat kehidupan Suka duka kita tempuhi bersama
Menjadi kenangan indah kekal Untuk selamanya
bait-bait indah yang kadang-kadang membuatkan kita terlupa hakikat ataupun realiti sebenar dalam bersahabat..kdg22 insan yg kita plg percaya la yg sanggup menconteng arang ke muka kita jd duri dlm daging laa..kdg22 insan yg paling kita benci tue la yg sebenarnya akan tolong kita bilakita dlm kesusahan..xsemua perkara indah dlm persabahatan
perlu ke kita nk beza22 kan kasih sayang antara sabahat..org kata sahabat sejati sentiasa disisi..tp betul ke bait22 kata nie??ataupon indah khabar dari rupa jek..konon22 sahabat sejati..tp bila kita dlm kesusahan ade ke byg22 kawan22 yg selalu bersama kita masa kita senang??senaang citer mcmnie la..bygkan masa kita tgh sesak.xpayah la nk ckp beribu22 ringgit yg kita nk pnjam cukup la setakat kita kata kita nk pinjam RM50 aje xbyk pon..dlm byk xbyk nie cuba fikirkan sedalam yg boleh agak22 la kan bape org yg sanggup nk bg kita pnjam RM50 masa kita tgh betul22 sesak??
so sebahagai muhasabah diri..toksah la nk berbangga sgt dgn kawan22 dlm facebook list,YM list,SKYPE,GOOGLE +, FRIENDSTER ,MYSPACE ...dlm beribu tue xtau la bapekerat layg sanggup bersama ngan kita masa susah dan senang.so rasenye baiklah kita berkawan biar beribu..tp KAWEn biar satu ye..rasanya xrugi kalu kita nie berkawan ngan sume org..xyah la nak beza22 kan kwn22kita baik dr segi kewangan,paras rupa atau kedalaman iman sekali pon..baik juga dr paras rupa n penampilan..xsemestinya yg pakai baju branded22 tue sume poket tebal22 tau..org zaman sekarang biar papa asal bergaya..hehehe
pendek kata tp panjang yg sebut..."org yg baik akan dpt pasangan yg baik juga..mcm tue la dlm berkawan kalau kita ikhlas berkawan..insyaallah org sekeliling kita pon ikhlas berkawan ngan kita "






No comments:
Post a Comment